Intecanvi: Institut Puig Castellar - Liceu Enrico Medi (Itàlia)
Els alumnes de l'Institut Puig Castellar de 3r, 4t d'ESO i 1r de Batxillerat han participat en un intercanvi escolar amb els estudiants del Liceu Enrico Medi de Senigallia, Itàlia. Aquesta experiència ha permès als alumnes conèixer una nova cultura, practicar idiomes i establir vincles amb estudiants d'un altre país.
Durant el mes de desembre, els estudiants italians van visitar Santa Coloma de Gramenet, on van tenir l'oportunitat d'assistir a diverses classes a l’Institut Puig Castellar, com Literatura Castellana i Objectius de Desenvolupament Sostenible. A més, van realitzar diverses visites culturals per Barcelona, descobrint llocs emblemàtics com el Castell de Montjuïc, el Parc de la Ciutadella i l’Arc de Triomf. També van quedar fascinats amb la majestuositat de la Sagrada Família, el Parc Güell, la Colònia Güell i el Palau de la Música Catalana, entre altres indrets d’interès històric i arquitectònic.
Al mes de febrer, va ser el torn dels alumnes del Puig Castellar de viatjar a Senigallia. Durant la seva estada a Itàlia, també van participar en diverses classes al Liceu Enrico Medi, immersos en el sistema educatiu italià. A més, van explorar la ciutat de Senigallia i van fer excursions a Ancona, on van conèixer el seu port i patrimoni històric. Un dels punts més destacats del viatge va ser la visita a les impressionants Coves de Frasassi, una meravella natural que va sorprendre tots els participants. També van tenir l'oportunitat de conèixer el Teatre Gentile de Fabriano, una joia arquitectònica, i van finalitzar el seu recorregut amb una visita a la històrica ciutat de Bolonya.
Aquest intercanvi ha estat una experiència enriquidora tant a nivell acadèmic com personal, fomentant l’aprenentatge intercultural i l’amistat entre els alumnes dels dos instituts. Sens dubte, una vivència inoblidable que ha deixat una empremta en tots els participants.