Parc Güell

per elpuig — darrera modificació 2020-04-24T19:22:26+01:00
Impressions dels alumnes de 1r i 2n d'ESO.

Visites al Parc Güell

Alumnes de 1r d’ESO

• El dilluns 18 de novembre [2002], vam anar els alumnes de 1r d’ESO al Parc Güell.  Ens ho vam passar molt bé allà. Primer vam entrar per la carretera del Carmel. Des d’allà es pot anar a la part de la muntanya o a la que hi ha una mica de construcció (bé, és on Gaudí volia fer una urbanització). Nosaltres vam anar a la part de les cases. Com que no havíem entrat per l’entrada principal, hi vam anar tot travessant la gran plaça que hi ha, la sala hipòstila, i les fonts que et trobes baixant les escales. Quan hi vam arribar, ens vam fixar en les dues cases que hi ha, una d’elles, per fora, la de la dreta, era el pavelló de porteria. Era molt xula, tota la teulada, semblava l’esquena d’un drac, i tenia com l’acabament de les torres dels castells, com per defensar-se. Si entres per la porta principal, a part de veure les dues cases, veus que a la dreta hi ha com una gruta, és el refugi de carruatges, i si mires en front, veus unes escales, i si puges les escales, veus tres fonts. La primera font és la més gran, és com una bassa, amb roques i plantes al voltant i després veus les altres. Una té el cap d’una serp, i l’altra té el drac. Vam descriure quasi tot el parc. El meu grup, que érem cinc, vam estar buscant la figura de la bugadera per tota aquella galeria tan extensa fins al final, i com que no la trobàvem, vam tirar la tovallola i vam tornar. Quan vam arribar a l’entrada, vam veure la figura de la bugadera. Quina ràbia que ens va fer: havíem fet tant de camí per res. Bé, però vam veure coses molt maques. Després vam anar a dinar, jo vaig anar-me’n amb les meves amigues a una part de banc on tocava l’ombra, perquè com que estàvem en aquella plaça tan gran, si et quedes deu minuts al sol et desfàs. En part aquells bancs, també serveixen perquè no caiguis. Gaudí era molt enginyós, perquè quan feia alguna cosa, ho feia com a artista, com a constructor i com a ecologista. Perquè si ens fixem en la sala hipòstila, les columnes, servien per aguantar, perquè s’assemblessin a un temple grec, i per últim, per dintre les columnes tenien unes canonades per les quals passava l’aigua quan plovia per emmagatzemar-la. I el trencadís amb trossos d’objectes útils com plats i tasses, era una cosa molt moderna en l’època. [Naila Albarracín, 1r d’ESO, grup B]

• M’han agradat molt totes les coses del Parc, però algunes més que altres. Com, per exemple, el drac de la font, que té uns colors bonics i que està fet de pedra i rajoles; també la sala de les columnes, que semblen gregues, i els medallons que té. Estava tot molt net i les muntanyes dels voltants molt verdes. M’ho he passat molt bé. Ha sigut molt agradable. Tinc ganes d’anar-hi una altra vegada. [Cristian Nadal Cano, 1r d’ESO, grup A]

• El dilluns passat (18 de novembre) els de 1r d’ESO vam anar a fer una excursió al parc Güell, obra del famós arquitecte Antoni Gaudí. Vam arribar a la porta i vam veure una salamandra de rajoles molt bonica. De la seva boca sortia aigua. Al mig de la rodona, a l’entrada, hi havia una mena de cilindre on es guardaven els carruatges. El parc estava ple de japonesos. Els japonesos ens van fer fotos i nosaltres els vam demanar un autògraf per veure com escrivien en japonès. Eren molt simpàtics i reien molt. Sobre les 11 hores van anar a esmorzar a una plaça amb un banc molt gran i des d’allà es veia tota Barcelona, com, per exemple, el Port Olímpic, la Torre Mapfre i la Sagrada Família. Els bancs eren molt bonics perquè estaven fets de rajoles de molts colors. Vam anar a passejar pels camins i els viaductes. Després de dinar, la professora ens va deixar que anéssim a fer una volta ( a les 15.40 hores hauríem d’estar a la plaça gran). Vam pujar per la muntanya fins a un altre parc que hi ha a dalt. [Patricia González Miras, 1r d’ESO, grup A]

• El dilluns 18 de novembre vam anar els tres grups de 1r a visitar el  parc Güell perquè s’està acabant l’any Gaudí. Vam fer la primera classe de Ciències Naturals i després vam pujar als autocars. Com que érem molts, no hi cabíem tots, per això vuit persones, inclosa jo, vam anar en un autocar petit. Vam entrar per l’entrada del carrer Carmel. Ens van donar un dossier que anàvem completant per passes. Hi vam veure l’entrada, l’escalinata, la sala hipòstila, el pòrtic de la bugadera o de les cariàtides i els viaductes. Hi vam estar tot el dia, vam esmorzar i dinar a la plaça on ens van deixar una estona lliure. Hi havia molts estrangers, la majoria japonesos, i alguns nens els demanaven autògrafs. Des de la plaça es veia una vista molt bonica de Barcelona: es veia la torre Mapfre, l’hotel dels Arts, el mar, la Sagrada Família amb les seves grues... A la tornada hi havia un autocar de dos pisos on hi cabíem tots. [Elena Pazo Murillo, 1r d’ESO, B]

Alumnes de 2n d’ESO

• El divendres 13 de desembre passat, els alumnes de 2n d’ESO del nostre institut, van fer una visita al Park Güell, organitzada pel seminari de Llengua i Literatura Catalana. Així, d’aquesta forma, vam voler afegir-nos a les celebracions que s’han fet en commemoració de la mort d’aquest il·lustre i únic arquitecte. La sortida va ser perfecta, el temps ens va acompanyar: feia fred però un sol esplèndid. Els alumnes van tenir un comportament boníssim, la durada va ser adequada i tots en ho vam passar molt bé. A continuació recollim les impressions d’alguns alumnes d’aquesta sortida que per molt d’ells serà inoblidable. [Seminari de Català]

• El Parc Güell es va construir en el període de 1900-1914. En un principi, va ser pensat com una ciutat jardí, però al final va ser un parc. El Parc Güell és molt interessant, té moltes columnes  i moltes figures (un drac, una bugadera, cases, viaductes...). A la porta principal hi ha lletres on posa Park Güell i bancs per seure fets de mosaic. Abans, a sota dels bancs, hi havia columnes que els sostenien i motius decoratius amb el tema de sobre. A mi m’ha semblat molt interessant aquesta visita. [Natàlia Fernández Hervàs, 2n d’ESO, grup A]

• A mi la sortida em va semblar divertida i interessant. Ho vam passar genial. Vam veure la sala hipòstila, una sala molt gran on hi ha uns columnes gigants. La plaça també és un lloc espectacular. Teníem un dossier per fer durant la sortida; era molt fácil. Jo vaig anar amb la Glòria, i quan ens van deixar temps per fer el que volguessim, van venir també amb nosaltres la Mercè i la Janira. Vam veure on és el dragó un grup d’italians. Ens van fer fotos i nosaltres a ells. Bé, que ho vam passar pipa. [Sara Rojas Machado, 2n C]

• Divendres 13 de desembre, els de 2n vam anar d’excursió al Parc Güell. Allà vam fer un dossier en el qual havia exercicis sobre les construccions de Gaudí. En acabar el dossier, ens van deixar sols i ens vam posar a jugar. A mi la sortida no em va agradar gaire. La veritat és que va ser una mica avorrida. El Parc Güell no és res de l’altre món. Les obres són maques, però el tros que vam visitar era una mica avorrit. No hi havia res per jugar ni poder fer res. [Alba Calvo Lallave, 2º A]

[Aquests comentaris van estar publicats a la revista Sota el cel del Puig, núm. 12, gener de 2003.]